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현대에서 대형 후륜 쿠페인 Vision G 컨셉을 발표했다.

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출처: Motor Trend

상당히 훌륭한 디자인이다. 앞으로 제네시스 쿠페 모델은 기존 모델처럼 투스카니의 뒤를 잇는다기 보다도 제네시스의 이름값을 살리는 방향으로 가게 될 것 같다.

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실내 디자인도 유려하다. 높은 이익률을 내기 위해서는 럭셔리 세그먼트를 잘 공략해야 하는데, 현대라는 이름의 헤리티지가 부족하지만 디자인만 보면 옳은 방향으로 가고 있다.

As Schreyer and Chapman explain, the Hyundai Vision G concept is really the antithesis of Pebble Beach. The HCD-16 was designed around the idea that luxury doesn’t have to be in-your-face and pretentious. The concept was designed for the man or woman who enjoys the finer things in life, but doesn’t want to draw the attention to themselves. It’s a market Hyundai has shown that it understands rather well, given the relative success of both the Genesis sedan, and the Equus.

Speaking of the Equus, that’s where Schreyer and Chapman began with the Vision G. Though named after the Genesis, both designers say that the Vision G is Equus-sized, as that allowed them to achieve the gorgeous two-door, rear-drive proportions they desired. While my cohort Jonny Lieberman already covered the Vision G’s general design at the concept’s debut, speaking with its designers, I was able to gain a new appreciation for a many details that otherwise might go unnoticed. For example, the two men spent lots of time sculpting the HCD-16’s rather unconventional rear end. The two highly-stylized vertical taillights set the sheetmetal up for a sling-shot-like look when viewed from the rear three-quarter view, while from directly behind the car, the taillights and hatchback lid evoke the shape of the reins that link a horse to its carriage.


현대의 디자이너들인 피터 슈라이어와 크리스 챕먼이 주 디자인을 맡았으며, 사이즈는 에쿠스 사이즈라고 한다. 현대가 이 사이즈의 멋진 대형 후륜 쿠페를 내놓는다면 좋겠지만, 내 놓지 않는다고 해도 차세대 에쿠스의 디자인이 어떤 모양일지를 시사한다고 보여진다. 

너무 먼 미래가 될지도 모르겠지만, 일단 디자인 측면에서 현대차는 아주 긍정적인 시그널을 주고 있다.

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